Baza wiedzy
lotnictwo.net.pl HelpDesk > Help Desk > Baza wiedzy

Szukaj w bazie wiedzy:


RNAV

Rozwiązanie

Zdjęcia w tej kategorii powinny być oznaczone jako RNAV
Lokalizacja to: Poland - in flight (lub analogicznie w innym kraju)
Pozostałe informacje takie jak dokładne miejsce wykonania zdjęcia, korytarz, rotacje itp każdy autor może dodatkowo opisać w formularzu uploadu zdjęcia.

Jeśli chodzi o kadry to skupiamy się na:

1. Zdjęcia nazwijmy to niesymetryczne, czyli takie gdzie samolot jest z boku kadru (lub też w rogu) przy jednocześnie dobrze widocznej smudze kondensacyjnej, bez względu na rodzaj sprzętu jakim było robione zdjęcie (czy to zwykły zoom 300mm czy teleskop z dodatkową soczewką)

Samolot i właściciel
Boeing 777-212(ER)
Singapore Airlines
Lotnisko
Poland: In flight( )
Data /REG / CN
23.12.2011 / 9V-SVN / 30873
Autor
Paweł Świątek 
Samolot i właściciel
Boeing 777-21HLR
Emirates
Lotnisko
Poland: In flight( )
Data /REG / CN
30.09.2012 / A6-EWH / 35587
Autor
Jakub L. (aero22) 



2. Zdjęcia symetryczne - czyli takie gdzie samolot zajmuje cały kadr (lewo/prawo/góra/dół/skośnie/itp - zgodnie z przyjętymi zasadami centralnego kadrowania)

Samolot i właściciel
Airbus A340-211
Royal Jordanian
Lotnisko
Poland: Inflight( )
Data /REG / CN
23.12.2011 / JY-AIA / 38
Autor
mirek zagórski 
Samolot i właściciel
Airbus A380-841
Singapore Airlines
Lotnisko
Poland: Inflight( )
Data /REG / CN
02.08.2011 / 9V-SKH / 21
Autor
mirek zagórski 



W ramach subiektywnej oceny wymagane będzie zachowanie dodatkowych trzech kryteriów:

3. Ostrość - tak aby bez względu na termikę powietrza, poruszenie obiekty czy nieodpowiednie ochłodzenie zwierciadła można było odczytać napisy, logotypy czy regi na prezentowanym samolocie

Samolot i właściciel
Boeing 777-3F2ER
Turkish Airlines
Lotnisko
Poland: In flight( )
Data /REG / CN
12.06.2011 / TC-JJI / 40709
Autor
Artek Świątek 



4. Kontrast - Zastosowanie soczewek i innych dodatków powoduje m.in. spadek kontrastu dlatego wymagamy chociażby delikatnej modyfikacji tego parametru w ogólnodostępnych programach graficznych

Samolot i właściciel
Boeing 747-4EVERF
Jade Cargo International
Lotnisko
Poland: In flight( )
Data /REG / CN
27.05.2011 / B-2422 / 35173
Autor
Łukasz Stawiarz (EPKK Spotters)



5. Kolor / Balans bieli - tutaj sprawa ma się podobnie jak z kolorem śniegu, on jest wszędzie taki sam. Dlatego pamiętajmy, że biały kadłub na wysokości 11km nie robi się niebieski. Co prawda nasze aparaty potrafią zupełnie zgłupieć ale tutaj również możemy wspomóc się edycją komputerową tegoż ogłupienia 

Samolot i właściciel
Boeing 777-35RER
Jet Airways
Lotnisko
Poland: In flight( )
Data /REG / CN
10.10.2010 / VT-JEG / 35163
Autor
Marcin Bryja (EPLL 07-25)



Warto również dodać, że wielkość każdego tego typu zdjęcia powinna być dostosowana do możliwości technicznych oraz odległości do obiektu. Bardzo często odrzucamy zdjęcia w rozdzielczości 1600pix, które w wielkości powiedzmy 1200pix kandydowałyby do najbardziej popularnych zdjęć naszej galerii.

Podsumowując.

RNAV to bardzo trudna sztuka, wymaga sporych poświęceń i jest skrajnie niewygodna. Tutaj nie wystarczy wejść na górkę i wyjąć aparat z torby. Tu potrzeba wielu kombinacji, ogromnej wiedzy, poświęcenia i co tu dużo mówić, sporo szczęścia. Na koniec okazuje się, że na dwadzieścia zdjęć w serii tylko jedno jest kiepskie a reszta nie nadaje się do niczego. Niestety wymogi galerii muszą być takie same dla wszystkich. Zdajemy sobie doskonale sprawę z Waszych poświęceń i pasji ale zdjęcia niechlujne, bez odpowiedniego post-processingu przyjmowane nie będą.
A że można najlepiej pokazują przykłady zaprezentowane powyżej.

 
Czy ten artykuł był pomocny? tak / nie
Zależne artykuły HD i FullHD
Nocne
Backlight
Wypadek
Helikopter
Szczegóły artykułu
Identyfikator artykułu: 19
Kategoria: Galeria >> Kategorie
Ocena (Głosy): Ocena artykułu 3.0/5.0 (18)

 
« Wstecz


 
Cookies są elementem komunikującym Twoją przeglądarkę z niniejszym skryptem. Skrypt wysyła cookies do przeglądarki, a ta przechowuje je w systemie. Możesz skonfigurować przeglądarkę tak, aby informowała Cię w sytuacji, gdy strona przesyła cookies. Dzięki temu będziesz mógł zdecydować czy zaakceptować te dane, czy też nie. Na lotnictwo.net.pl cookies wykorzystywane są do logowania, analizowania ruchu na forum, statystyk, a czasami do poprawnego wyświetlania reklam. Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotycz±ce cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będ± one zapisane w pamięci urządzenia.

Więcej informacji w naszym FAQ