Baza wiedzy
lotnictwo.net.pl HelpDesk > Help Desk > Baza wiedzy

Szukaj w bazie wiedzy:


Zapis regów samolotów TS-11 Iskra zespołu BCI

Rozwiązanie

Utarło się już, że w przypadku zespołu akrobacyjnego Biało-Czerwone Iskry, reg jaki był dodawany do bazy był numerem ze statecznika pionowego. Problem ten tyczy oczywiście nie tylko nas, bo pozostałe galerie popełniają ten sam błąd.

Dlaczego błąd - to proste, numery ze statecznika nie oznaczają nic innego, jak "ponumerowanie" samolotów w zespole i nijak nie mają się one do faktycznego numeru rejestracyjnego. Co za tym idzie, podczas wymiany maszyny (co zdarzało się nie raz i przykładowo dla samolotu z numerem 1 miało to miejsce już 3 razy) robi się bałagan, bo w bazie pojawiają się zdjęcia różnych samolotów o różnym numerze seryjnym, a tym samym regiem.

Jakie regi mają Iskry z zespołu i jak je znaleźć? To proste - reg samolotu BCI powstaje w dokładnie taki sam sposób, jak w przypadku "szarych" Iskier. 
Możliwości w przypadku wszystkich Iskier są tylko dwie, czyli:
1H-XXXX lub 3H-XXXX, gdzie XXXX będą oznaczały nasz reg, natomiast cały zapis jest numerem seryjnym.

W przypadku Biało-Czerwonych Iskier, numer seryjny znajduje się na ogonie, po obydwu stronach kadłuba, tuż pod statecznikiem poziomym i jest malowany czarną farbą.

Aby było łatwiej przywyknąć do nowej/prawidłowej numeracji, zapis został przygotowany następująco:
3H-XXXX/Y, gdzie XXXX będzie regiem, a Y numerem ze statecznika pionowego. Numer ze statecznika będzie podawany na zdjęciach tylko pomocniczo, by przywyknąć do nowej, czterocyfrowej numeracji.

Teraz przykłady: 

BCI1, reg 2011/1

Samolot i właściciel
PZL-Mielec TS-11 IskraMR
Poland - Air Force
Lotnisko
Poland: Deblin - Irena( EPDE)
Data /REG / CN
17.07.2010 / 2011 / 1 / 3H-2011
Autor
Rafalik 



BCI2, reg 2008/2

Samolot i właściciel
PZL-Mielec TS-11 IskraMR
Poland - Air Force
Lotnisko
Poland: Deblin - Irena( EPDE)
Data /REG / CN
17.07.2010 / 2008 / 2 / 3H-2008
Autor
Rafalik 



BCI3, reg 2009/3

Samolot i właściciel
PZL-Mielec TS-11 IskraMR
Poland - Air Force
Lotnisko
Poland: Lask ( EPLK)
Data /REG / CN
12.05.2011 / 2009 / 3 / 3H-2009
Autor
Rafalik 



BCI4, reg 1708/4

Samolot i właściciel
PZL-Mielec TS-11 IskraMR
Poland - Air Force
Lotnisko
Poland: Mielec ( EPML)
Data /REG / CN
17.08.2008 / 1708 / 4 / 3H-1708
Autor
nicram 



BCI6, reg 2006/6

Samolot i właściciel
PZL-Mielec TS-11 IskraMR
Poland - Air Force
Lotnisko
Poland: Malbork ( EPMB)
Data /REG / CN
03.08.2011 / 2006 / 6 / 3H-2006
Autor
Andrzej Duszyński (EPGD Spotters)



BCI7, reg 2007/7

Samolot i właściciel
PZL-Mielec TS-11 IskraMR
Poland - Air Force
Lotnisko
Poland: Deblin - Irena( EPDE)
Data /REG / CN
17.07.2010 / 2007 / 7 / 3H-2007
Autor
Rafalik 



BCI8, reg 2004 / 8

Samolot i właściciel
PZL-Mielec TS-11 IskraMR
Poland - Air Force
Lotnisko
Poland: Lask ( EPLK)
Data /REG / CN
12.05.2011 / 2004 / 8 / 3H-2004
Autor
Rafalik 



BCI9, reg 1715/9

Samolot i właściciel
PZL-Mielec TS-11 IskraMR
Poland - Air Force
Lotnisko
Poland: Malbork ( EPMB)
Data /REG / CN
28.07.2011 / 1715 / 9 / 3H-1715
Autor
Przemysław "Drzemi" Rost 



BCI10, reg 2013/10

Samolot i właściciel
PZL-Mielec TS-11 IskraMR
Poland - Air Force
Lotnisko
Poland: Deblin - Irena( EPDE)
Data /REG / CN
19.06.2011 / 2013 / 10 / 3H-2013
Autor
Rafalik 



Należy pamiętać, by przy dodawaniu nowego zdjęcia w polu REG wpisać rejestracje zgodnie z wcześniej podanym schematem, czyli 3H-XXXX/Y


Mam nadzieję, że powyższa informacja będzie dla Was przydatna, przez co bezbłędnie będziecie uploadować zdjęcia, oszczędzając czasu nam, jak i sobie. 

 
Czy ten artykuł był pomocny? tak / nie
Zależne artykuły Militarne
Muzealne
Zdjęcie skrzydła
Warbird / oldtimer
Wypadek
Szczegóły artykułu
Identyfikator artykułu: 21
Kategoria: Galeria >> Pozostałe
Ocena (Głosy): Ocena artykułu 2,9/5.0 (19)

 
« Wstecz


 
Cookies są elementem komunikującym Twoją przeglądarkę z niniejszym skryptem. Skrypt wysyła cookies do przeglądarki, a ta przechowuje je w systemie. Możesz skonfigurować przeglądarkę tak, aby informowała Cię w sytuacji, gdy strona przesyła cookies. Dzięki temu będziesz mógł zdecydować czy zaakceptować te dane, czy też nie. Na lotnictwo.net.pl cookies wykorzystywane są do logowania, analizowania ruchu na forum, statystyk, a czasami do poprawnego wyświetlania reklam. Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotycz±ce cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będ± one zapisane w pamięci urządzenia.

Więcej informacji w naszym FAQ