Baza wiedzy
lotnictwo.net.pl HelpDesk > Help Desk > Baza wiedzy

Szukaj w bazie wiedzy:


Częściowo zasłonięty

Rozwiązanie

CZĘŚCIOWO ZASŁONIĘTY

Wychodząc z założenia, że galeria jest "user frendly" uważamy, że dopuszcza się przyjęcie kadrów częściowo zasłoniętych w sytuacji jeśli autor udowodni, że nie mógł zrobić zdjęcia o tym czasie i w innych warunkach (zawsze wymaga opisu)

O ile nie jest to kwestia zrobienia "kroku" w bok, czy kadru ułamek sekundy później to zakładamy, że zdjęcie kwalifikuje się do przyjęcia. Jeśli jednak będą to zasłonięcia, które można było ominąć przesuwając się kilka metrów lub czekając na "tę" chwilę - niezależnie od motywacji, pojawi się odrzut.

PONADTO DOPUSZCZA SIĘ: 

  • przy zdjęciach dynamicznych, przyjęcie fotografii zawierającej chorągiewki i lampy stanowiące wyposażenie dróg startowych
  • zasłonięcia, których nie da się ominąć, ale są niewielkie 
  • zasłonięcia, których nie da się ominąć, ale mieszczą się po zacienionej stronie samolotu - akceptowalne przy założeniu, że statek powietrzny i/lub lotnisko nie jest zdarzeniem pospolitym
  • zasłonięcie przez pushback (podpięty i w całości), wbudowane schody, nierówność terenu, siatkę na wiaduktach (np.w AMS)
  • muzealne: zasłonięcia barierką / sznurkiem / innymi eksponatami, w umiarkowanym stopniu jako akceptowalne, gdy nie ma innej możliwości zrobienia zdjęcia (np. gdy ogrodzenie jest przy samym eksponacie, pojawia się zasłonięcie krzewami itp.). 

 

WYJĄTKOWE OKAZJE:

Odnośnie rzadko spotykanych maszyn, które są zasłonięte - jeśli nie ma opcji zrobienia zdjęcia przy starcie / lądowaniu / kołowaniu (np. wszystko w nocy) w podobnym kadrze, to zależnie od oceny screenerów, dopuszcza się warunkowe przyjęcie fotografii. W przypadku, gdy pojawią się inne zdjęcia tej maszyny w galerii, które nie będą posiadać zasłonięcia, zdjęcie niezależnie od statusu przyjęty, zostanie odrzucone.

 

FINALIZUJĄC:

Co do zasady, jeśli można było w tym samym czasie wykonać inne ujęcie bez tej wady, to zdjęcie nie może być zaakceptowane, jeśli nie to po stosownym opisie screener winien być za przyjęciem zdjęcia.

 

ZDJĘCIA AKCEPTOWALNE:

1.    

2. 

3. 

4. 

5. 

 

ZDJĘCIA NIEAKCEPTOWALNE:

6. 

 

 

ad 1. AVRO - w dzisiejszych czasach mało popularny statek powietrzny, niewiele zdjęć tego samolotu w galerii, mało popularne lotnisko

ad 2. IŁ - zasłonięty przez zieleń bez możliwości wykonania w inny sposób

ad 3. DHL 757 - klasyk z WAW, bez możliwości wykonania bez pachołków (o tym czasie)

ad 4. ŚMIGŁOWIEC - zasłonięty w muzeum, unikatowe zdjęcie, specyficzne miejsce

ad 5. IŁ 76 - niecodzienny gość na lotnisku, brak możliwości wykonania zdjęcia z innej strony

ad 6. B737 SAS - wystarczyło poczekać 1s i zdjęcie byłoby bez wady. Inną sytuacją może być bardziej dynamiczna fotografia, która przez przypadek "chwyta" chorągiewkę lub lampę z RWY.

 
Czy ten artykuł był pomocny? tak / nie
Zależne artykuły Kreatywne
Szczegóły artykułu
Identyfikator artykułu: 44
Kategoria: Galeria >> Wymagania regulaminowe
Ocena (Głosy): Ocena artykułu 3,9/5.0 (15)

 
« Wstecz


 
Cookies są elementem komunikującym Twoją przeglądarkę z niniejszym skryptem. Skrypt wysyła cookies do przeglądarki, a ta przechowuje je w systemie. Możesz skonfigurować przeglądarkę tak, aby informowała Cię w sytuacji, gdy strona przesyła cookies. Dzięki temu będziesz mógł zdecydować czy zaakceptować te dane, czy też nie. Na lotnictwo.net.pl cookies wykorzystywane są do logowania, analizowania ruchu na forum, statystyk, a czasami do poprawnego wyświetlania reklam. Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotycz±ce cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będ± one zapisane w pamięci urządzenia.

Więcej informacji w naszym FAQ